mekamavtut.blogg.se

Finally!

Publicerad 2012-06-19 11:21:15 i Allmänt

Efter mycket om och men och mycket krångel med att komma ihåg lösenordet till bloggen så funkar det äntligen!
Tanken är den att jag ska skriva för att ha att titta tillbaka på, då de är mycket som händer i mitt eller vårt liv nu. :) 

För de första :)

Mitt stora fina bustroll blir 5 år om exakt en vecka! Det är helt sjukt när man tänker till och inser att tiden går så himla fort! Ett år kvar sen börjar han ju för tusan i skolan. Min lilla plutt är inte så liten längre!

För de andra

Razvan är tillbaks! Det låter ungefär som om jag hittat ett borttappat husdjur men nae, lite bättre än så är han :)
Sen den 9e maj är han hemma! :) Jag visste ju hela tiden att det skulle vara värt att inte ge upp :)
Nu är min fina dock i Norge och jobbar lite, men han beräknas vara hemma om 9 dagar igen :) Och fan ta honom om han inte är de ;)

Det största av allt som händer just nu är ju ändå att om allt går som det ska, så blir Ludde storebror i februari.
Är alltså bara i vecka sju än så länge och väntar otåligt på att passera vecka 12 så man kan slappna av och njuta lite mer :)

Just nu tänker jag mest på vilka symptom jag känner eller inte känner. Rädd för att något ska gå fel.
Men brösten ömmar på, sedan i natt kan jag inte heller sova på mage för att det ömmar i dom :)
Och toabesöken börjar bli ett antal per timme, så det är väl som det ska vara antar jag! :)

Nu ska jag ta tag och möblera om lite snabbt i vardagsrummet, är så trött på hur det ser ut där inne :)



  • Befruktningen ägde rum omkring: 2012-05-18
  • Hjärtat börjar att slå ungefär nu: 2012-06-12
  • Embryot börjar röra sig: 2012-07-05
  • Embryostadiet övergår till fosterstadie: 2012-07-12
  • Alla inre organ är i stort sett färdigbildade: 2012-07-12
  • Risken för missfall avtar efter detta datum: 2012-07-26
  • Illamåendet avtar för de flesta: 2012-08-02
  • Könsorganen börjar bli tydliga (inte på ultraljud): 2012-08-09
  • Fostret kan svälja och kissa: 2012-08-23
  • Ungefärlig nu är det dags för RUL: 2012-08-30
  • Nu kan du kanske känna fostrets rörelser: 2012-09-09
  • Fostret börjar få regelbundet sovmönster: 2012-09-23
  • Fostret kan nu höra: 2012-10-13
  • Nio av tio barn överlever om de föds nu: 2012-11-11
  • Många bebisar lägger sig nu med huvudet nedåt: 2012-12-15
  • Ditt beräknade förlossningsdatum: 2013-02-08

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela